På bakgrunn av den pågående krisen har vi tatt alle forhåndsregler med tanke på våre ansatte og vår service. Vi har iverksatt tiltak for i størst mulig grad å forhindre spredning av smitte. Dette medfører at det kan ta litt lengre tid enn vanlig før vi besvarer deres henvendelse. Vi tar kontakt så raskt vi klarer.

På grunn av stor pågang vedrørende COVID-19 oppfordrer vi våre kunder til å sende oss e-post istedenfor å ringe, da får vi logget saker mer effektivt og får gitt en enda bedre service og ivaretatt våre kunder på en best mulig måte.

5 måter å gjøre hotellet mer bærekraftig på

Publisert på: 12/02/20 Publisert av: Mark Barber

Miljøbevissthet er på vei opp og frem i serveringsbransjen: De siste årene har veksten av økoturisme tiltatt i takt med at reisende søker etter bærekraftige og autentiske opplevelser. Mange hoteller har omfavnet grønne initiativer, og dessuten tatt flere grep for å gjøre sin praksis mer bærekraftig.

Ifølge Booking.com er 55% av reisende mer opptatt enn noensinne av å gjøre bærekraftige valg når de bestiller hoteller. De samme menneskene sier det er mangel på muligheter for å sette grønne mål og intensjoner ut i praksis. Men denne miljøtrenden skaper mange nye muligheter for hotelleiere. Accor, Marriot og Intercontinental har jobbet for å forbedre bærekraften i sine globale virksomheter over flere år.

Mange hotellkjeder blir grønne

Accor har forbedret retningslinjene for avfallshåndtering, noe som har hjulpet deres hoteller i Australia med å redusere matsvinn med 30 %. Men hotellkjeden har også fokusert på flere bærekraftige transportalternativer til og fra sine eiendommer, og sette opp elbil-ladepunkter i tilknytning sine hoteller i Storbritannia og Australia: For å redusere karbonavtrykket til deres egne kjøretøy.

Marriott Group har også installert ladepunkter for elbiler på en stor andel av sine hoteller, som del av sitt arbeid for å få LEED-sertifisering på 142 egne eiendommer. LEED er en internasjonalt anerkjent merkeordning som bekrefter et selskaps innsats for å forbedre seg på tiltak for energisparing, vanneffektivitet og CO2-utslipp: En ettertraktet miljøinnsats som bedriftskunder ser etter når de velger steder å bo.

I sin kamp for å bekjempe engangsplast har Intercontinental forpliktet seg til å fjerne de små, engangsflaskene i plast til toalettsaker - fra alle hotellrom i deres portefølje av hotell-konsepter. Selskapet sier endringen vil fjerne over 200 millioner engangs plastflasker fra deres totale hotelldrift per år.

På samme måte har Ovolo Group installert Purezza-systemer alle sine hoteller, og slik reduserer boutique-operatøren sin avhengighet av flasker og emballasje av engangsplast.

Fem måter hotellet ditt kan bli mer bærekraftig på

Nesten tre fjerdedeler av reisende ønsker å bo på et miljøvennlig hotell minst en gang i det kommende året.

Her er 5 bærekraftige praksiser du kan introdusere til driften for å gjøre den mer bærekraftig:

1. Gi alternativer til flaskevann

3 ressurser som har stor innvirkning på utgifter til hotelldrift og på miljøet er: Vann, avfall og energi. Derfor er det både gunstig for miljøet og for hotelldriften når du innlemmer miljøvennlige tiltak i hotelldriften. Hoteller beveger seg nå bort fra å tilby engangsflaskevann til gjestene sine som standard. I stedet tilbyr store hotellkjeder, inkludert Hyatt Hotels, filtrert vann fra vanndispensere, som kan tappes på karafler og gjenbrukbare flasker: Alle slike tappetårn og dispensere kan plasseres beleilig i restauranter, barer, konferanserom og møtelokaler - selv ved bassenget.

2. Prioritere etisk praksis

Forskning viser at 55% av forbrukere er villige til å betale mer for tjenester som tilbys av selskaper som har forpliktet seg til etikk og miljøansvar. Du kan inspirere dine ansatte til å handle etisk ved å oppmuntre dem til å ta et kurs i etikk for serveringsbransjen, ved å være vertskap for innsamlingsaksjoner, eller ved å iverksette ideelle initiativer som kommer lokalmiljøet til gode.

3. Mat fra lokale produsenter

Matproduksjon står for en fjerdedel av verdens klimagassutslipp. Ved å velge lokale leverandører reduseres karbonavtrykket fra matproduksjon med 7% - og minimerer dessuten behovet for plastemballasje og reduserer transportkostnader. Purezza vanndispenser-systemer bruker vann fra den lokale vannforsyningen i bygget, som kan tappes på flasker og tilbys gjestene. Dette eliminerer behovet for å importere dyrt, engangsflaskevann fra utlandet: Vannet kan serveres med og uten kullsyre.

I 2016 forpliktet Accor Hotels seg til å plante 1000 grønnsakshager innen utgangen av 2020. Råvarer fra deres eksisterende grønnsakshager utgjør nå 30% av hotellmenyene deres, mens ytterligere 50% kommer fra lokale leverandører.

local farmer holding a create of local produce fruit and vegetables

4. Bruk mindre energi uten at det går utover kundeopplevelsen

Hoteller er en 24-timers business og bruker mye energi. Men mange virksomheter i serveringsbransjen jobber nå utrettelig for å redusere energiforbruket, samtidig som de opprettholder kundeopplevelsen for gjestene. Dette inkluderer energiproduserende heiser og varmegjenvinningskjølere som bruker overflødig varme til å produsere varmt vann. Alto Hotel i Melbourne bruker 76 % mindre energi enn et gjennomsnittlig hotell: Takket være bruken av et energieffektivt klimaanlegg og lavenergi-LED-belysning. Dette er tiltak som har en positiv miljøpåvirkning, men likevel bevarer kvaliteten på kundeopplevelsen.

Ved å bytte til vaskemaskiner som bruker lite vann, kan du redusere vannforbruket til klesvasken med opptil 80%. Hvis du bytter ut dusjer, kraner og toaletter med alternativer som reduserer vannforbruket , f. Eks sparedusj eller løsninger med vannbesparende programmer, kan du redusere vannforbruket til de fleste inventarer med 35% eller mer.

5. Gjenbruk og resirkuler for å redusere avfallsmengdene

Den typiske hotellgjesten produserer omtrent 1 kg avfall per natt. Som et resultat har resirkuleringstiltak blitt normen på hoteller: Alt fra morgenaviser til oppbevaringsbeholdere for mat- og drikke fra romservice, blir samlet inn og resirkulert.

Spicers hoteller har forpliktet seg til å bli null-avfallsvirksomhet innen 2030 ved å tilby resirkuleringsenheter på rommene, kombinert med en gjenbruks- og resirkuleringsplan for nesten alle gjenstander som brukes ved deres luksus-retreats. Ved utgangen av 2019 hadde Purezza bidratt til å fjerne nesten 40 millioner engangsflasker fra leveransekjeden til HoReCa-bransjen globalt.

Woman holding a green recycling box containing cardboard paper and other recyclable materials

Bærekraftig praksis kan forbedre bunnlinjen

Nesten to tredjedeler av reisende foretrekker å bo på overnattingssteder som kan bevise sin bærekraftige miljøstatus. Bærekraftig praksis i din virksomhet kan forbedre belegg og omsetning, etter hvert som flere og flere reisende søker mer miljøvennlige alternativer: Det er positivt for miljøet og for bunnlinjen.

Redusert vannforbruk, lavere energiforbruk og mindre avfall sendt til deponier - alt kan faktisk oversettes til lavere totalkostnader: Slike tiltak vil raskt kunne betale for seg selv, ved å skape en gjennomsnittlig avkastning på investeringen på mellom 25% til 40%.

Slik kan hotellet ditt bli mer bærekraftig allerede i dag

Å investere i et Purezza Premium Water -vanndispenseringssystem, vil være en enkel måte å kickstarte din vei mot en grønnere og mer bærekraftig virksomhet.

Du finner Purezza på over 8000 areaner i Nord-Amerika, Europa og Australia. Purezza hjelper hoteller med å skille seg positivt ut: Ved hjelp av en rekke bærekraftige løsninger som gir vann av premium-kvalitet: Med eller uten kullsyre. Samtidig som du reduserer karbonavtrykket ditt når du bidrar til å eliminere engangsplast og store mengder panteflasker fra leveransekjeden til HoReCa-bransjen. Våre Purezza-systemer passer alle områder på et hotell; inkludert restauranter, barer, konferanserom, gjesterom – ja til og med fellesområder som ved bassenget og i foajeen.

Kom i gang med Purezza-systemet ditt i dag, kontakt oss .

Vi er sosiale